Klasický benchpress

Popis cviku benchpress

  1. Lehněte si na záda na rovnou lavici a uchopte činku na šíři ramen
  2. Lopatky se snažte držet u sebe a na lavici
  3. Hluboký nádech při pohybu činky dolu, snažte se držet činku v rovině a položte si činku na hrudník (případně kam Vám ramena dovolí)
  4. S pohybem činky vzhůru vydechujte
  5. Držte celou dobu tělo v rovině, chodidly na zemi
  6. Opakujte dle potřeby


 

Tipy a časté chyby cviku Benchpress – klasický

  1. Technika na prvním místě – nikdo se u toho nechce zranit na úkor vyšší váhy
  2. Uchopte činku nadhmatem s protipozicí palce, zápěstí musí být rovně se zbytkem ruky a ne vytočený.
  3. Jestli chcete zapojit více tricepsy, zastavte na chvilku před maximálním vrcholem pohybu činku
  4. Neprohýbejte se v zádech, zejména ve spodní části, při zdvihání činky by mohlo dojít ke zranění
  5. Činka by se měla dotknout hrudi při každém opakování
  6. Zaměřte se na přímý pohyb dolu a vzhůru. Snažte se trefit střed hrudní kosti (sternum), připadně dolní část (podle možností pohybu ramen)
  7. Po celou dobu cvičení mějte “přilepené” lopatky k lavici
Video
Hlavní partie
Vedlejší partie
Typ cvičení
Vloženo do kategorie